malta-2022.reismee.nl

Dinsdag op Malta

Vanochtend lekker rustig aan gedaan…Sanne was weer vroeg weg, ik heb me nog eens omgedraaid en daarna de kranten gelezen, nieuws gekeken en mails weggewerkt.

Lekker ontbeten, koffie gezet en aan de keukentafel wat dingen voor thuis geregeld zoals instelbare klemmen op de deur en herbruikbare koolstof filters voor m’n afzuigkap (als ik ze nu bestel ben ik thuis als ze worden gebracht). Daarna postzegels gekocht, de dame keek me aan en zei; ‘weet je het zeker…voor internationaal zijn ze hartstikke duur…’ Ik wist het zeker…’dan moet je zeker ook nog lijm hebben’. Ik zei; ‘vroeger likte ik er aan’. ‘Ja dat zal wel, maar dat is slecht voor je hersens’…ik dacht nog; ach…op mijn leeftijd…. Ze duwde mij een pritt stift in de handen en ik mocht even creabea aan de gang.

Toen rap naar de bus want ik wilde naar Valletta naar het Museum of War. In de bus kwam er een druk pratend mannetje naast me zitten…’we zitten toch in de bus naar Valletta?’ Ik; ‘Ja ik neem aan van wel’. Dat was mooi want hij was docent kunstgeschiedenis in Tallinn en hij wilde naar het Museum of Art. Ik zei; ‘ ieder z’n ding, ik naar het Museum of War. Hij zei; ‘daar heb ik geen zin aan…ik ben blij dat we van die Russen af zijn in Estland’. Ik heb met hem meegepraat en mag de volgende keer als ik in Tallinn ben bij hem komen slapen….mooi mannetje…

Op het plein eerst een ‘wuddy’ (worstenbroodje) en een kop koffie gekocht en die met de rug tegen de muur rustig opgegeten. Heerlijk om zo mensen en de omgeving te observeren zonder ergens deel vanuit te maken.

Voor het centrum van Valletta naar de kust gelopen naar het fort en bijbehorend museum. Het fort was prachtig, de kleuren overweldigend. Blauwe zee en blauwe lucht een krachtige zon en een goudgeel fort.

De tentoonstelling in het museum was prachtig, ik heb zo ontzettend veel geleerd van de verschillende overheersingen, oorlogen en de rol van Malta in met name de wereldoorlogen. Prachtige audiovisuele presentaties en een mooie tijdbalk van de wereldgeschiedenis in relatie tot de geschiedenis van Malta. Het was laat in de middag toen ik uitgekeken was.

Sanne appte dat ze vrij was en vroeg of in in Spinoza bay wat wilde komen drinken voordat we om 19:00 uur uit eten zouden gaan. De twee Duitse huisgenoten van Sanne vertrekken morgen, hun tijd in Malta zit er op. Ze hadden afgesproken om samen in een buurtrestaurant wat te eten. We hebben dus nog even wat gedronken en hebben ons toen bij de huisgenoten gevoegd en zijn gezellig uit eten geweest.

Beiden nu nog even lekker onze eigen dingen doen en dan lekker slapen….

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!