malta-2022.reismee.nl

Maandag op Malta

Sanne heeft een gewone werkdag vandaag dus moest er vroeg af om naar haar werk te gaan. Ik heb haar uit m’n halfslaap een prettige dag gewenst en heb me nog eens lekker omgedraaid.

Na een poosje was ik er ook wel klaar mee en heb de kranten gelezen en het nieuws van de dag gezien. We gaan er niet bepaald op vooruit met elkaar, Engeland is sinds de Brexit bestuurlijk hard achteruit gehold en het blijft verbazing wekken dat jonge mannen in Rusland zich de dood in laten jagen door oude hoogbejaarde mannen. Kortom na de nieuwsrubrieken ben je ook weer snel klaar met de ruimere blik op de samenleving.

Op naar de douche, ontbijt en de broodnodige koffie.

Het plan voor vandaag is om met het openbaar vervoer richting de Hagar Qim, Mnajdra Temples te gaan. Een busreis van 1,5 uur met lijn 13 en 74. Ik heb gezien hoe makkelijk het gaat dus heb er vertrouwen in. Toch voor de zekerheid een buskaart extra gekocht…ik zie mij na verkeerde overstappen of eigenzinnige buschauffeurs op plekken komen waar ik niet had willen wezen…uiteraard met een lege buskaart…in de kantoorartikelen winkel hadden ze geen buskaart meer voor me dus ik moest naar een automaat….de man van de winkel wenste me veel succes….het was een fluitje van een cent….lijn 13 reed een mooie route…heel anders dan op mijn kaartje maar we kwamen in Valletta. Lijn 74 was rechttoe rechtaan.

De Tempels en de hele tentoonstelling er om heen zijn mooi opgezet en gerestaureerd/geconserveerd. Het blijft wonderlijk welke inspanning men ooit leverende om dit soort zaken te bouwen. Volledige toewijding, alle tijd en waarschijnlijk een gegarandeerde boterham als bouwer van een dergelijk ‘heilige’ plek. Ik heb m’n tijd er welbesteed en me verwonderd en genoten van de plek.

Nu zo weer terug naar Valletta om daar misschien nog een museum te bezoeken…het verhaal schrijf ik vanavond af.

Voordat ik in Valletta aankwam was de nodige tijd al weer voorbij. Ik ben nog even Valletta ingelopen had geen zin aan een terrasje in m’n eentje en voor het bekijken van de kathedraal moest maar het liefst €15,— worden betaald…nu heb ik wel wat met kerken maar je kunt het ook te gek maken.

Ik ben dus met de bus terug gereden naar Pembroke. Sanne gaf aan dat ze me bij st. Giljan op me wachte, we hebben daar samen wat gekletst en gedronken in de Irish pub en zijn vervolgens op huis aan gegaan. Lekker beiden met de voeten omhoog nog wat eigen dingen doen en dan lekker slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!