malta-2022.reismee.nl

Vrijdag op Malta

Na een heerlijke nachtrust zijn we vroeg opgestaan omdat Sanne vandaag werken moest. Gisteravond hadden we nog wat boodschappen gedaan voor het ontbijt. Douchen aankleden en daarna met de uber snel naar het werk. Het verkeer stond al helemaal vast waardoor de bus geen optie meer was en lopend teveel tijd kost. De uber slingede zich door de wijken heen en bracht ons waar Sanne moest zijn.

Sanne nam me even mee naar haar werkplek en daar ontmoette ik Keith (haar manager) Theresa en Rachel de collega’s met wie ze veel samenwerkt. Beneden hebben we een kop koffie gehaald, Sanne is aan het werk gegaan en ik ben gaan lopen.

Omdat ik geen vast doel voor ogen had ben ik eerst naar de kust gelopen en heb daar op een muurtje m’n koffie gedronken en lekker van de zon en het uitzicht over het water genoten. Vanaf dat punt ben ik de kustlijn gaan volgen en al snel werd dat een mooie boulevard met fijne bankjes allerlei koffie en eettentjes. De meeste van dit soort zaakjes waren op dit vroege tijdstip dicht. Veel mensen waren aan het hardlopen een paar zwemmers maar vooral ook wandelaars zoals ikzelf. Rond 11:00 had ik al een mooi eind gelopen en had wel zin aan een broodje en een kop koffie. Helaas kon dat allen cash afgerend worden en ik had niets bij me dan m’n telefoon. Ik kreeg evengoed m’n koffie en broodje. De eigenaar had zoiets van drink je koffie maar warm op betalen zien we wel even…..er was een bank in de buurt dus het zou wel goed komen…dat kwam het dus niet want zonder pas kun je echt geen geld pinnen..ik heb Sanne geappt ben op en neer gelopen met wat geleend cash geld en heb de beste man betaald. De man keek mij verbaasd aan dat ik een uur later alsnog met geld bij hem terug kwam.

Sanne stelde voor om samen te lunchen in haar pauze wat we hebben gedaan en daarna moest ze nog tot 17:00 uur werken en ik had zin om naar Valletta te lopen.

Gisteravond was de busrit van Valletta naar huis 40 minuten dus lopend was het een aardige tippel. Het lopen blijft de leukste manier om de wereld te ontdekken. Op Malta wordt druk afgebroken en opgebouwd het is overal een drukte van belang. Het is een groot mierennest. Ondertussen belde een collega van het werk om wat zaken door te nemen. Na drie uur lopen kwam ik in Valletta aan en ben op een van de terrassen neergestreken.

Sanne belde dat ze vrij was en ze kwam naar me toe met de bus. We hebben samen wat gedronken en zaten er eigenlijk best wel heel goed. Al kletsend en mensen observerend (Nederlanders haal je er zo uit) gleden we zo de avond in. We hebben gegeten en we hadden live muziek verzorgt door een gitarist en een meisje met een heel mooie stem. Alles met elkaar vloog de avond voorbij. We hebben ons uiteindelijkmet een uber naar huis laten brengen omdat we de bus misten…

Een leuke eerste dag Malta met veel indrukken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!