malta-2022.reismee.nl

Reisdag naar Malta

Sanne is voor de tweede keer voor een werkperiode op Malta aan de slag gegaan. De eerste keer was ze daar in de zomer. Buiten dat het erg onhandig was voor mij om haar in die periode te bezoeken was het ook zomer wat betekend dat het op de eilanden 40 graden is, er amper tot geen ‘groen’ op de eilanden groeit en ik het daarom niet echt zag zitten om haar te bezoeken. Het is nu herfst de temperatuur is aangenaam dus de omstandigheden en de gelegenheid maken het dat ik het goed kan maken…

vanochtend om 6:30 op gestaan, gedoucht, gegeten, de poes eten gegeven en vertrokken richting Schiphol. Rond 9:00 uur stond in op P3 en heb de auto weggezet om vervolgens met de pendel naar Schiphol Plaza te gaan.

Het was heerlijk rustig bij de controles en iedereen was behoorlijk ontspannen. Na een aardige wandeling richting de gate heb ik tot 12:00 uur bij gate B35/23 gewacht voordat we konden inchecken.

De stoeltjes op dit soort vluchten zijn uitsluitend bedoeld voor kabouters…wat klopt want ik was onderweg naar kabouterland. Rond 15:00 uur landen we op Malta waar we in een bus stapten die ons met een grote slinger 100 meter verderop voor het ontvangstgebouw liet uitstappen. Omdat ik alleen wat handbagage bij me heb kon ik vrijwel direct richting de uitgang en daar stond Sanne me op te wachten.

We hebben eerst koffie gedronken en besloten direct richting Valletta te gaan. In Valleta hebben we door de winkelstraten en steegjes geslenterd om zo een eerste indruk op te doen. Uiteindelijk kwamen we op een plek waar we zicht hadden op de haven en 8 kanonnen…uit de haven vertrok een groot cruiseschip en ter gelegenheid daarvan of iets anders (geen idee) werden de kanonnen afgevuurd.

Na wat omzwervingen in de stad zijn we op een gezellige plek gaan eten…ik een traditionele maaltijd en Sanne een ravioli gerecht met een kreeftje daarop…niet helemaal haar bedoeling.

De busreis van Valletta naar huis is 40 minuten. We hebben nog wat boodschappen gedaan en nu zit ik aan de keukentafel dit verhaaltje uit te werken.,.

Een heerlijke eerste dag, 22 graden, lekker zonnig dus fijn vergeleken met de herfst waar ik vanochtend uit vertrok. Fred (mijn kat) krijgt op afstand eten van mij en buurvrouw Kunna geeft hem elke avond natvoer.

Tot zover voor vandaag. Slaap lekker allemaal wij gaan slapen.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!